portfolio

Czym jest SIW?

Identyfikacja wizualna (branding), czyli sztuka wyróżniania się

 

SIW (ang. corporate identity – CI) – system identyfikacji wizualnej to zestaw symboli, znaków, kolorów, które identyfikują dany podmiot lub firmę. Tworzy on zewnętrzny oraz wewnętrzny zestaw zasad zarządzania wizerunkiem instytucji lub firmy. Pozwala budować markę i jest jednym z podstawowych narzędzi brandingu. Jest czytelną identyfikacją wizualną firmy  i sposobem na jej wyróżnienie spośród konkurencji. Jego podstawę stanowi logotyp firmowy.

 

W skład pełnego SIW wchodzą: symbol (znak i logotyp), kolory firmowe, druki firmowe ( takie jak papier firmowy, koperty, wizytówki i inne), aranżacja stoisk targowych oraz wnętrza firmy, identyfikatory firmowe  i ubiór pracowników, materiały reklamowe oraz wykorzystywane w działaniach public relations, oznaczenia floty firmowej (samochody osobowe i ciężarowe), zewnętrzne tablice informacyjne oraz opakowania.

 

System identyfikacji graficznej powinien zawierać w sobie podstawową księgę znaku. Podstawowa Księga Znaku (ang. Brand book) to opis budowy logo i przykłady jak należy znak stosować dla prawidłowego używania. Stosowanie się do księgi znaku powinno być bezwzględne, tak aby wizerunek firmy i jego spójna identyfikacja nie ucierpiała. Księga obejmuje przeważnie siedem kart z elementami podstawowymi oraz kilka kart przykładów zastosowania logotypu.

O autorze postu:

Stripes Design - to mała agencja interaktywna, studio graficzne projektująca grafikę, strony internetowe oraz materiały do druku. Projektowanie stron internetowych jest naszym standardowym produktem.

WIĘCEJ DEFINICJI Z TEMATU: