portfolio

Co to jest brief?

Podstawowy dokument przy pracy kreatywnej

 

Brief jest podstawowym dokumentem używanym w procesie kreacji. Jest to forma wytycznych dla projektanta, zbiera informacje od klienta na temat rynku na którym na działać projekt, oczekiwań wobec niego, odbiorów projektu, pomysłów i sugestii projektowych. Dodatkowo w przypadku tworzenia stron internetowych pozwala zebrać wstępną strukturę strony, oraz podstawowe funkcjonalności serwisu dodatkowo zarysowuje pierwsze elementy w architekturze informacji. Dokument ten pozwala na segregację, kreatywną burzę mózgu, jest bardzo ważnym elementem wyceny projektu. Na jego podstawie jesteśmy wstanie przewidzieć budżet projektu.

 

Brief można również traktować jako opis zamówienia. Może być pisemny lub ustny ( na przykład na spotkaniu). Dobrze jak jest formą dyskusji. Każdy projekt zaczynamy od brief’a. Tak więc spisanie kliku słów w nim pozwala nam lepiej zapoznać się z tematem oraz wymusza dokładną analizę tematu. Są to nasze pierwsze ramy projektowe. Czas na przygotowanie briefu na pewno nie będzie czasem straconym. Pozwala nam on doprecyzować szczegóły i przyspiesza proces kreacji. Projektant wie czego się od niego oczekuje. Czasem po otrzymaniu briefa wykonuje się Debriefing- czyli dodatkowe spotkanie lub rozmowę telefoniczną, która wyjaśnia elementy niezrozumiałe z briefu.

 

O autorze postu:

Stripes Design - to mała agencja interaktywna, studio graficzne projektująca grafikę, strony internetowe oraz materiały do druku. Projektowanie stron internetowych jest naszym standardowym produktem.

WIĘCEJ DEFINICJI Z TEMATU: